torsdag 16 september 2010

Valspurt

I skrivande stund är det lite mindre än 70 timmar till vallokalerna stänger. Tempot är högt nu och de olika valaktiviteterna avlöser varandra. Idag har jag drabbat samman i en duell mot Gunnar Hedberg (M). Debatten spelades in av TV 4 och handlade om konkurrensutsättningar, barns uppväxtvillkor och stadskärnans utformning.

Efter debatten fick jag, tillsammans med Börje Wennberg, ta emot en namninsamling för rätten till heltid från Kommunal. Att heltid ska vara en rättighet och deltid en möjlighet har vi med i våra rödgröna valplattformar i både landstinget och Uppsala kommun. Rätten till heltid är en oerhört viktig jämställdhetsfråga. Alla kvinnor och män ska ha samma rätt till arbete och ekonomiskt oberoende och ha samma makt att forma sina liv.

Eftermiddagen och kvällen tillbringade jag i Gottsunda, dels i valstugan och dels ute på dörrknackning. Det var en härlig kväll! Så många leenden och lyckönskningar att jag blev alldeles varm i hjärtat. Det är mindre än 70 timmar kvar till vallokalerna stänger. Dom två barnen som sprang efter mig i en trappuppgång och vinkade och ropade "Lycka till Marlene" gör att jag orkar ända fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar