lördag 9 april 2011

Mot nya uppdrag - men först en rejäl avtackning

Distriktskongressen är nu avslutad och ombuden på väg hem. Vi är stärkta efter många livaktiga debatter med högt i tak. Sitter nu hemma i soffan med min dotter och ska snart ringa mormor och berätta om avtackningen av Thomas Östros.

Agneta Gille höll ett mycket fint tal och tackade Thomas för allt han hittills gjort i partiets tjänst. Thomas blev sedan avtackad med ett fång rosor, presenter och stående ovationer.

Jag vet inte vilka nya utmaningar som väntar Thomas, men jag vill tacka för möjligheten att lära känna honom och allt samarbete vi haft. Första gången jag träffade Thomas var på Bommersvik och året var nog 1986. Jag var ung SSU-are och Thomas var kursledare på den utbildning jag gick. Vi har sedan under åren följts åt, i Studentförbundet, Arbetarekommunen och nu Partidistriktet. Jag ser fram emot vårt framtida samarbete och dom utmaningar vi står inför.

Tack Thomas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar