torsdag 5 november 2009

Rapport från en sjuksäng

Jaha, då har man alltså troligtvis fallit offer för Den Nya Influensan. Namnkombinationen får mig osökt att tänka på Dom Nya Moderaterna. Gemensam nämnare? En farsot som plågar Sverige!

Men skämt åsido. Kul är det inte här. Och troligtvis är barnen sjuka också. Vi hann insjukna innan vi kom fram i de enorma vaccinationsköerna, det enda positiva är att nu kanske vi slipper stå där igen. Men arrangemanget kring vaccineringen känns inte helt optimalt om man så säger...

Något annat jag fått lära mig idag är att Apotekets datasystem kan krascha helt och hållet. När jag äntligen orkade ta mig dit för att få tag på medicin som ska underlätta andningen. Så det blev till att gå hem tomhänt.

En politisk händelse har i alla fall trängt igenom feberdimmorna härhemma och det är att Barn- och ungdomsnämnden i Uppsala förkastat det hårt kritiserade förslaget till ny ersättning för 15-timmars barnen. Det känns jättebra. Hade förslaget blivit verklighet hade det helt slagit undan förutsättningarna för förskolorna att bedriva en pedagogisk verksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar